BOKOMSLAG

Att utforma ett bokomslag är som att ta fram en logga till ett företag, att på en liten yta illustrera innehållet på ett spännande sätt och samtidigt säljande är en rolig utmaning och ofta en spännande resa i typografins, bilder och fantasins värld. Även inlagor och hela bokproduktioner har sin charm och långsiktiga fördelar att man hinner fundera och justera under produktionens gång till det perfekta.


Leva med mod, övertygelse och hopp

Uppdragsgivare: Svenska Soka Gakkai International .
Författare: Daisaku Ikeda
Om boken: Ger inspiration till ungdomar i alla åldrar för att finna tillfredsställelse och lycka och leva ett liv fyllt av mening.

.


Gudinnans tre ansikten

Uppdragsgivare: Marie Monrad-Aas, självutgivet.
Författare: Marie Monrad-Aas
Om boken: Marie fint tecknad och handskrivna serie, som med humor och värme skildrar en del av livet med gamla könsroller.


100kr-till-ProstataNY_BLA
BlabokenInlaga2
Från Blå kokbokens inlaga

Blå kokboken

Uppdraggivare: Benzer pub och Mustaschkampen.
Författare: Anna Bensson
Om boken: 12 välkända svenska män lagar mat och berättar om deras möte med cancer.
Blå kokboken vann på kokböckernas Oscarsgala – World Gourmand Awards utmärkelsen världens bästa kokbok i kategorin Välgörenhet bland 35 000 böcker från hela världen.


Visdomshinder och visdomsnycklar

Uppdragsgivare: Själv utgivet
Författare: Tulsa Jansson, filosof och filosofisk praktiker.
Om boken: 24 saker att tänka på om du vill vara klok.


Slipsboken / Farsdagpresent

Uppdragsgivare: Pocketförlaget
Författare: Marcus Geners och Per Sjölund
Om boken: Först som en vanlig pocketbok om slipsens historia osv. som sedan utvecklades till den perfekta Farsdagpresenten i en elegant låda tillsammans med en slips. Mycket uppskattad!