Finfinapriser_webbprojektMall-222

Digital marknadsföring

som informerar och säljer

Digital marknadsföring är där företag först hittar sina nya kunder. En hemsidan skall inte bara en digital broschyr av företagets tjänster och personal utan något mer, interagerar och involvera med kunden.

Vad vill ni med hemsidan?
Vilka mål skall skapas? Vad skall man ha med och hur mycket, utan att det blir tjatig? Det är ju verkligen individuellt men allt går att skruva och förbättra med en hemsida med tiden. Jag uppskattar längre projekt med kontinuerlig uppdateringar. Jag vill tar fram hemsidor till företag som vill synas med en fin grafisk profil. Sidorna blir snabba, snygga och säkra.
Vi börjar med ett möte och en tom sida.
Fysiskt eller över nätet. Efter det görs en analys och en skiss hur den nya hemsidan kan se ut. Vem som skall göra vad, vem skriver vilka texter, vilka bilder skall användas hur ser tidigare material ut vilka länkar skall vi ha med och så vidare….

Förutom hemsidans innehåll är det sökbarheten som är viktig, det finns fler sätt att gå till väga, beroende vad ekonomin chefen säger.


Adriansson advokatbyrå


Uppdraggivare: Sebastian Ländin, delägare.
Verksamhet: Juridik främst inom bostad, fastighetsrätt och inom byggsektorn.
Förmedla: En kompetent, modern och prestigelös känsla.


Nybroplans Express


Uppdraggivare: Hjalmar Bengtsson Raymond, VD.
Verksamhet: Säljer och leverera gasol i Stockholms området.
Ide till hemsidan: Hjalmar hade just köpt bolaget och ville göra en ny tändning av bolaget med en ny grafisk profil och logga samt en tydlig hemsida där alla produkter visas och kan beställas via en webbshop.


Amazing People

Uppdraggivare: Jonas Venström, VD.
Verksamhet: Konsultverksamhet främst inom IT.
Ide till hemsidan: Först en logotyp som sätta den grafisk profil som skall förmedla en känsla av frihet, engagemang, och samhörighet.


The Human Contract

Uppdraggivare: Maria Dolores Ehrling, Grundare.
Verksamhet: Gör världen lite bättre.
Ide till hemsidan: Maria vill skapa en hemsida som speglar sin humana rörelse för att skapa mer förståelse och en omtänksammare värld med sju enkla grunder.


WHOLE


Uppdraggivare: Susanna Cederquist, grundare.
Verksamhet: International Dyslexia Strengths Network. Som samverkar internationellt för en global förändring av förståelsen och synsättet på dyslexi. Sidan är översätt till sex språk, bla kinesiska och persiska.


Vemendo


Uppdraggivare: Tomas Ericsson, VD.
Verksamhet: Utvecklar företags molntjänster.
Ide till hemsidan: På ett illustrativt och enkel sätt förklara Vemendos tjänster och kunskap och möjligheter.


Jursitfirman Catharian Sojde


Uppdraggivare: Catharian Sojde, VD.
Verksamhet: Juridik inom kulturhistoria och byggnadsminne.
Ide till hemsidan: Catharina har arbetat som chefsjurist inom staten sedan 2001. Våren 2020 bestämde Catharina för att starta egen juristfirma, och kontaktade mig för att utforma en logotyp och en hemsida som skulle utstrålar stolt, rådig och korrekt.


En bild av dyslexi

Uppdraggivare: Susanna Cederquist.
Verksamhet: Susanna Cederquist är lärare i botten, med påbyggnad kurser inom specialpedagogik och dyslexi. Hon har sedan länge arbetat med synsätt på dyslexi i samhället, och grundare till WOLE, International Dyslexia Strengths Network.
Om hemsidan: Visa möjligheter och tillgångar med dyslexi på ett nytt sätt.


Nobl Consulting

Uppdraggivare: Emil Azar, VD Nobl Consulting.
Verksamhet: Försäljningsbolag.
Ide till hemsidan: På ett illustrativt och enkel sätt förklara Nobl´s tjänster och möjligheter att få företag att växa.


Bilal el Zein

Uppdraggivare: Bilal el Zein, Kompositör.
Verksamhet: Skapa och arrangör musik.
Om hemsidan: Bilal är en stor arabisk kompositör som har flyttat till Sverige och vill komma igång med sin verksamhet i Sverige. Min vän Emil Azar kontakta mig och fråga om jag kunde hjälpa Emils släkting, solklart och samarbetet var igång.